IkChip NS-reizigersforum

Heeft u suggesties of tips over de OV-chipkaart bij NS? Laat het uw medereizigers én ons weten! We hebben al wat TOPideeën binnen waar we iets mee gaan doen. Samen bouwen we aan iets moois!

Ik stel voor om...

Je hebt al je stemmen gebruikt en je kunt daardoor geen ​​nieuw idee plaatsen. Je kunt wel nog steeds zoeken en reageren op bestaande ideeën.

Er zijn twee manieren om meer stemmen te krijgen:

• Wanneer een beheerder een idee sluit waarop je hebt gestemd, zul je de stemmen van dat idee terugkrijgen.
  • U kunt uw uitgedeelde stemmen van een open idee nog verwijderen.
  • To see ideas you have already voted on, select the “My feedback” filter and select “My open ideas”.
(denken…)
Reset

Voer jouw idee in en we zullen gelijken controleren of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

Als een soort gelijk idee al bestaat, kunt deze stemmen geven en een opmerking plaatsen.

Als het niet bestaat, kun je je idee plaatsen zodat anderen erop kunnen stemmen.

Voer jouw idee in en we zullen gelijken controleren of iemand al eerder een soortgelijk idee heeft ingediend.

• Populaire ideeën
  • Top ideeën
  • Nieuwe ideeën
    1. Ke zoekt je wezeloos

Als vb noem ik keuzedagen. Als je iets moet zoeken (stel uw vraag) surf je van de ene naar de andere pagina, Waarom niet gewoon: ALLES van dat onderwerp, hoe het werkt, hoe je moet activeren, hoe je 'n keuzedag gebruikt enz enz, gewoon op EEN pagina

4 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google
      Ik ga akkoord met de Gebruiksvoorwaarden

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
      Je hebt nog over! (?) (denken…)
    2. reizen op saldo met een Jaartrajectkaart mogelijk vanaf spring 2012?

Ik heb genoeg van met het kopen van papieren tickets met korting.

4 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Je zal een e-mail ontvangen met een link om een wachtwoord aan te maken (optioneel).

Aangemeld als (Afmelden)
    3. Altijd Voordeel abonnement te kunnen wisselen van klasse

Een blijvende klassewissel is nu niet mogelijk met het altijd voordeel abo. Het kan alleen per dag. Dat betekent elke dag naar de kaartjesautomaat aan de andere kant van het station!

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    4. de incheckpalen in de trein te zetten

de incheckpalen in de trein te zetten, zoals in de GVB trams zitten. makkelijker voor de mensen die naar Brussel rijden met de OV-CHIPkaarten

10 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    5. De kaartautomaten meer integreren in het in- en uitcheck netwerk

Door de kaartautomaten meer te gaan integreren met het in- uitcheck netwerk wordt het mogelijk om veel sneller en meer producten via OV Chip te gaan verkopen. Ook voor de klant is dit makkelijker.

Zo kan ik bijvoorbeeld de avond voor mijn reis een treinkaart via de website kopen, welke bij het inchecken bij een NS-paal gelijk op mijn OV-chipkaart wordt gezet. Dat het technisch mogelijk is, is duidelijk. Er vinden al transacties plaats wanneer het saldo te laag is en er automatisch opgewaardeerd wordt. Dus kan er ook gelijk een treinkaartje opgezet worden.

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    6. Dat er maar een betalingssysteem is voor het reizen met meerdere vervoerders

Nu dat er nog papiere kaartjes zijn pak ik nog steeds een kaartje omdat dat goedkoper is. met de ov-chipkaart moet je in en uit checken en dus dubbel betalen. Ik kies er toch niet voor om met 2 vervoerders te reizen.

9 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    7. 1 stem
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    8. Overbodige "luxe" of noodzaak? Wat vindt jij van de OV-chipkaart?

Deze anonieme enquête bestaat uit 11 vragen. Het invullen van de vragen zal slechts enkele minuten van uw tijd in beslag nemen. De resultaten worden gebruikt voor het schrijven van een paper omtrent opheldering over de invoering van de OV-chipkaart voor de opleiding Advanced Business Creation van Avans Hogeschool. Hoe is de invoering verlopen, wat zijn de leerpunten en wat kan beter?
      http://www.thesistools.com/web/?id=229021

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    9. klantvriendelijkheid

Zorg ervoor dat je inderdaad alles via de site kan regelen.Dus geen heen en weer gerij naar kaartlezers en opwaardeerautomaten.

8 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    10. Zorg voor 1 loket op ALLE stations, waar de NS alles betreffend je chipkaart kan regelen

zorg voor 1 loket op alle stations waar medewerkers van vlees en bloed in staat zijn om alles, maar dan ook alles betreffende de OV-kaart voor je kunnen regelen.

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    11. Juiste informatie geven aan NS-/OV-Jaar(traject) gebruikers op MijnNS

Graag deel op NS-site aanpassen wat betreft MijnNS. Ik heb een NS jaartrajectkaart en dat product staat ook in MijnNS. Maar volgens MijnNS kan ik mijn jaartrajectkaart activeren en koppelen aan de OV-chip die in die kaart zit. Maar dat kan dus helemaal niet want die OV-chip op de jaartrajectkaart kan helemaal niet gebruikt worden bij de NS zelf. Dit geeft uitermate veel verwarring. Die hele OV-chip is al een janboel aan onduidelijkheid en dit maakt het alleen maar erger.

6 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    12. bordjes te plaatsen waar je de in/uitcheckpalen kunt vinden

In Haarlem bijvoorbeeld staan ze ergens aan het begin van de terminal tegen de muur, op andere stations op het perron, in Leiden loop je door poortjes. Het zou fijn zijn als er bordjes staan waar je kunt in en uit checken met een OV chipkaart logo

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    13. een duidelijke foutmelding te geven op de palen wat je fout doet

Bijvoorbeeld als je uit probeert te checken maar je was niet ingecheckt. Of als je uitcheckt en daarna weer incheckt, maar je minimaal x minuten moet wachten voordat dat kan. Alleen een melding "in/uitchecken mislukt" is niet zo klantvriendelijk en oplossingsgericht.

Hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen!

9 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    14. in te kunnen stellen op welke trajecten of dagen je 1e of 2e klas wilt reizen

Ik mag voor mijn werk eerste klas reizen, maar reis prive gewoon 2e klas. Ik wil kunnen instellen dat ik op bepaalde trajecten (mijn woon-werk traject) 1e klas reis, en voor de rest niet. Een alternatief wat ook zou helpen is om in te kunnen instellen op welke dagen je 1e en welke dagen je 2e klas wil reizen. Hiermee hoef ik niet elke keer als ik de trein pak na te denken of ik nog klasse moet wisselen.

Hoop dat jullie hier iets mee gaan doen!

7 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    15. Service en informatie moet enorm verbeteren

Ik heb een NS Jaartraject kaart waar de OV chip al ingebakken zit. Nou ben ik verplicht die te gaan gebruiken voor de bus. Daar had ik het eea aan vragen over (zoals koppelen aan Mijn NS, activeren, etc etc) en daar paar keer over gebeld met NS. Maar elke keer tegenover gestelde informatie: volgens de ene dame hoeft dat niet want dat is al automatisch geactiveerd op NS Jaarkaarten. Nog steeds niet duidelijk, nog een keer gebeld en toen werd mij verteld dat activeren wel moest, dat ik "mijn product moest ophalen" bij een kaartmachine van de NS. Dat… meer

3 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    16. 6 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    17. Reisproduct

Zet op elke o.v.-chipkaart standaard een 2e klas reisproduct. Hierdoor hoeven enkel de 1e klasreizigers een reisproduct op te halen.

5 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    18. Duidelijke uitleg ontwerpen wanneer er een OV Chip kaart defect is

Duidelijke uitleg te creeeren wanneer er een OV Chip kaart defect is, laatst een defecte OV chip kaart van de NS gehad, 11 euro moeten betalen voor een nieuwe, week later had ik deze netjes binnen. Echter heb ik ZELF moeten achterhalen waar me abonnement voor de bus is gebleven, er is me niets verteld. Duidelijke lijn maken voor dit soort situaties!

5 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    19. Online opwaardering

We moeten nu elke keer naar een oplaadpunt in de buurt. Het zou zo veel handiger zijn als je je saldo kunt opwaarderen als je gewoon thuis bent.

10 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    20. bij 100 keer goed in en uitchecken 10 euro opwaardering

als je 100 keer foutloos ben in en uitgechecked krijg je 10 euro bonus op de ov chipkaart.

5 stemmen
      Stem 0 votes Stem Stem
      Stem
      Aanmelden
      Controleer!
      (denken ...)
      Reset
      of meld je aan met
      • facebook
      • google

Aangemeld als (Afmelden)
    ← Vorige 1 3 4 5 6 7 8 9 10 11 69 70
  • Don’t see your idea?
  • Plaats een nieuw idee…
  • IkChip NS-reizigersforum

Kennisbank en Helpdesk